Saturday, March 04, 2006

Satu Lagi Penulis Terkenal Menjadi Penerbit

Penulis buku-buku sastera serius mempunyai satu lagi penerbit pilihan. Nama terbaru dalam komuniti penerbit buku-buku novel Melayu adalah Citra Kurnia Enterprise yang beralamat di Sri Kembangan, Selangor.

Penerbit ini belum mempunyai laman web sendiri. Gosip mengatakan Citra Kurnia dimiliki oleh seorang tokoh dunia sastera Melayu. Nampaknya seorang lagi penulis menceburi dunia penerbitan novel Melayu, sebaris dengan Aina Emir, Norhayati Berahim dan Fauziah Ashari.

Citra Kurnia menerbitkan karya Fatimah Busu "The Missing Piece" dalam 2 jilid setebal 1751 halaman (RM60 setiap jilid).

Walaupun TMP menggunakan judul Inggeris, novel cinta ini adalah novel Melayu. Kita sudah membaca TMP. Inilah yang dapat kita katakan - luar luar biasa keberanian Fatimah Busu berterus terang dalam karya agungnya yang ini.

Dapat dibeli dari ujanailmu.com.my


.

3 Komen :

At 12:13 PM, Blogger Neena Umi Berkata ...

Aslm, Saya sudah baca sedikit TMP ini(yang sequelnya TMP II belum lagi). Saya dapati banyak kesilapan typo di dalamnya. Satu aspek yang perlu dititik beratkan oleh penulis dan juga penerbit. Walaupun begitu, saya setuju dengan aspek 'keberanian' Dr. Fatimah Busu seperti kata Puan Sifu

 
At 5:46 PM, Blogger Fakrul Berkata ...

Saya rasa saya tahu siapa tauke syarikat ini. Rasanya juga dah banyak buku yg diterbitkan selain daripada yang puan sebutkan.
Ramai lagi penulis lain yang sudah jadi penerbit sendiri. Misalnya Samsiah Md. Nor.

 
At 7:36 PM, Blogger umifiryal Berkata ...

Citra Kurnia milik Lim Swee Tin.

 

Post a Comment

<< Home