Saturday, July 29, 2006

Buku Cerita-cerita Sejarah

PTS mencari peminat sejarah yang berminat menulis buku-buku sejarah tempatan untuk bacaan kanak-kanak 10 - 12 tahun.

Saudara mesti sanggup menghasilkan siri yang terdiri daripada 12 tajuk. Setiap buku ditulis 200 halaman, double-spacing.

Buku hendaklah ditulis menggunakan gaya buku cerita, dengan dialog yang banyak.

Tulis nama saudara dan alamat emel dalam komen entri ini.



11 Komen :

At 7:59 AM, Anonymous Anonymous Berkata ...

Askum. saya berminat untuk menjadi penulis berbakat dalam cerita sejarah ini. Sebelum saya buka bisnes sendiri saya pernah mengajar sejarah di sekolah. memang bagus PTS membanyakkan lagi buku-buku cerita sejarah ini. Kanak-kanak sepatutnya dari awal lagi di ajar mendekati sejarah supaya nilai-nilai jati diri ada pada diri mereka. cara ini adalah cara terbaik untuk mendedahkan murid-murid kepada bahan sejarah yang hanya diajar semasa mereka masuk tingkatan satu.

 
At 9:28 AM, Anonymous Anonymous Berkata ...

Saya Zulkifli seperti yang ditemui di Melaka amat berminat. Emel: zuhaka@gmail.com

 
At 2:45 PM, Blogger Web Sutera Berkata ...

A'kum,

Cecara jujur, cerita sejarah tempatan amat kurang dalam pasaran, walaupun kita memiliki data sejarah yang amat banyak & luas skopnya. Yang ada, itu pun cuma ada beberapa buah sahaja, novel sejarah dewasa. Cerita dongeng kanak-kanak banyak dlm pasaran, namun tidak cerita sejarah tempatan.

InsyaAllah saya berminat utk menulis.

Web Sutera
016-220 6876
hizamsi@pop.jaring.my

 
At 8:41 AM, Anonymous Anonymous Berkata ...

akum saya riza...saya berminat untuk menyertai penulisan cerita sejarah ini. Saya sekarang editor sejarah di pearson longman. saya pernah mengikuti kursus jubunsi pn Ainon.

khairulrizayusop@yahoo.com.my

 
At 9:53 PM, Blogger Imran Yusuf Berkata ...

Assalamu'alaikum Puan Ainon,

Saya pun berminat, insya Allah. Oleh kerana saya masih penulis amatur maka saya perlu hadir kursus-kursus yang dianjurkan oleh PTS.

Ammran Yunus
(Alang Bidara - 31/7/2006)

 
At 9:57 PM, Blogger Imran Yusuf Berkata ...

Oh ya...email saya

alkali98@yahoo.com
019-333 5921

 
At 8:45 AM, Blogger Ariyatna Adri Berkata ...

puan, saya juga berminat.

faizah shafawi
jediadri@yahoo.com

 
At 9:53 PM, Anonymous Anonymous Berkata ...

Salam Puan Ainon ,Saya berminat dengan apa yang puan anjurkan!

Muhammad Adam Idris
Sakken_oag@yahoo.com

 
At 5:08 AM, Anonymous Anonymous Berkata ...

Sifupts, sejarah yang bagaimana yang nak ditulis?
asal usul ?
pahlawan?
tokoh negara?
perang?
sejarah malaysia, dsbgnya?
boleh tolong jelaskan, saya berminat sangat tetapi pendedahan tt sejarah amat sedikit saya lalui masa sekolah dulu.

 
At 10:02 AM, Anonymous Anonymous Berkata ...

Puan Ainon,
salam
saya ingin mencuba.

lilyhaslyna@yahoo.com -haslina

 
At 3:34 PM, Blogger Panaharjuna Berkata ...

Hohohoho berminat.

Ini sejarah "betul" ke atau sejarah yang di "fiksyen"?

 

Post a Comment

<< Home