Wednesday, July 26, 2006

Bagaimana PTS Memilih Penterjemah

+ PTS akan mula masuk pasaran novel terjemahan pada 2007.

+ Judul-judul novel yang diterjemahkan dipilih oleh PTS.

+ Penterjemah dipilih oleh SifuPTS. Selepas dipilih calon penterjemah akan dilatih oleh SifuPTS.

+ Hakcipta karya terjemahan kekal dipegang oleh penterjemah. PTS akan memegang hak menerbitkannya sahaja.


.

6 Komen :

At 7:13 AM, Blogger Amiruddin Karim Berkata ...

Puan Ainon,

Saya berminat.

 
At 10:49 AM, Blogger nesloice Berkata ...

assalamualaikum Pn Ainon,

baru hari ni terbaca pasal projek perterjemahan ini, menarik, dan rasa2nya saya berminat utk mencuba.

saya berkebolehan membaca dgn baik dalam bahasa mandarin dan inggeris, tp masih perlu bimbingan sewajarnya dalam menghasilkan terjemahan yg tepat dr segi emosi dan kesan.

harap Pn Ainon dpt nyatakan butir2 terperinci tentang kursus persediaan utk tujuan ini.

 
At 11:26 AM, Anonymous Anonymous Berkata ...

saya penterjemah/ editor bebas semenjak 1999-kini. berminat join dengan pts.

1- bagaimanapun, saya ingin tahu butir2 tentang kursus spt masa menghadiri kursus tersebut & bayarannya.

2-adakah saya perlu menghantar sampel, resume & lampiran kerja2 editorial / terjemahan yang pernah dibuat? apa alamat emelnya.

3-dari segi pembayarannya bagaimana pula? adakah setelah siap kerja baru dibayar atau dibayar mengikut progress.

boleh hubungi saya secara online di fadzlina_amran@yahoo.com
atau yahoo messenger fadzlynn_2455

 
At 12:32 PM, Anonymous Anonymous Berkata ...

Assalammualaikum,

Puan Ainon,

Saya berminat menyertai. Bagaimana untuk dapatkan maklumat lanjut?

Saya boleh dihubungi di aminah@amiux.com.my

Wassalam,
Aminah Hafizah

 
At 10:47 PM, Anonymous Anonymous Berkata ...

Pn. Ainon,

Saya seorang penterjemah bebas yang telah 4 tahun berkecimpung dalam bidang ini secara sepenuh masa.

Saya sangat berminat untuk menyertai kumpulan penterjemah PTS.

Boleh saya tahu bagaimana untuk menyertai kumpulan penterjemah PTS?

Terima kasih.


azizadin@streamyx.com

 
At 3:57 PM, Anonymous Anonymous Berkata ...

salam. adakah tawaran untuk penterjemah masih dibuka?saya merupakan graduate ijazah dari UTM.saya mempunyai pengalaman menterjemah tesis dan abstrak.harap dapat kontek saya jika masih dibuka puppetmaster_zeratul@yahoo.co.uk

MOHD FAKARUDIN

 

Post a Comment

<< Home