Monday, July 24, 2006

Peluang untuk Penterjemah

Adakah saudara peminat buku-buku siri penyiasatan Sherlock Holmes? Buku-buku itu sudah menjadi harta awam.

Jika saudara berminat menterjemah buku siri Sherlock Holmes, hubungi Puan Ainon Mohd. Kita berminat menjadi penerbit saudara.

Jangan mula menterjemah sebelum menghubungi kita dahulu!

.

8 Komen :

At 9:34 AM, Blogger Puan Ainon Mohd. Berkata ...

Hingga saat ini 2 orang sudah menyatakan minat menterjemah:

1. Sdr Alif Redzuan (pengarang 3 siri "Cerita Rakyat Jepun", beliau pensyarah bahasa Jepun di UPM)

2. Sdr Umi Kalthum Ngah (pengarang "Dafodil Untuk Insyirah", beliau pensyarah fakulti kejuruteraan di USM)

 
At 7:39 AM, Anonymous Anonymous Berkata ...

Puan,

Saya amat berminat untuk menterjemah buku-buku Sherlock Homes.

What's the next step?

Regards
Hedi Hasbullah

 
At 8:40 PM, Blogger Norziati Mohd Rosman Berkata ...

Puan,
Saya juga berminat!
:-)

 
At 9:21 PM, Anonymous Anonymous Berkata ...

Puan, ini Fable Fox.

Puan terimkah e-mel saya selama ini, kerana satu pun tidak terbalas, termasuk yang Winnie The Pooh. Saya berminat untuk menterjemah. Saya dah tulis dua buku, dua-dua buku komputer.

 
At 5:12 AM, Blogger Puan Ainon Mohd. Berkata ...

Sdr Fable, ya, saya terima emel2 dari sdr itu!

 
At 1:37 PM, Blogger Web Sutera Berkata ...

saya dah hantar emel mengenai perkara ini kpd Pn Ainon. InsyaAllah, saya berminat & pastinya akan sedia ditunjuk ajar oleh pihak yg. berpengalaman & berpengetahuan.

Web Sutera
016-220 6876

 
At 9:46 PM, Blogger Imran Yusuf Berkata ...

Assalamu'alaikum Puan Ainon,

Saya pun berminat juga.

InsyaAllah kalau nak buat 'kamus istilah' bahasa Kelantan pun saya sanggup....(rujuk terjemahan cerita Sherlock Holmes yang saya 'tafsir' mengikut loghat Kelantan tu...

Alang Bidara (31/7/2006)

 
At 5:21 PM, Anonymous Anonymous Berkata ...

Salam buat Puan Ainon & pembaca yang lain..

Minat, sangat minat. Peluang untuk belajar dan terus belajar tak harus dilepaskan. Tapi bagaimana dan mana nak mula?

 

Post a Comment

<< Home