Wednesday, January 11, 2006

Buku untuk Penggemar Kucing

Di Amerika sekarang, sejak 2004, nilai jumlah jualan makanan kucing, buat pertama kali, sudah mengatasi makanan anjing!


Kita berminat menerbitkan buku-buku berkenaan pelbagai hobi dan obsesi. Pasaran buku-buku jenis ini besar dan hayatnya boleh panjang.


Ambil sebagai contoh sektor buku-buku hobi tentang kucing. Ramai orang suka membela kucing. Mereka adalah sektor sasaran buku-buku tentang kucing.


Apabila saudara ke MPH, cuba saudara masuk ke seksyen buku-buku PET BOOKS, buku tentang penjagaan kucing dan anjing adalah paling banyak, dan paling cantik serta mahal-mahal.


Jangan terkejut, kucing juga menjadi salah satu faktor penyebab keharmonian dan konflik dalam keluarga. Sebelum membuat keputusan berkahwin, cuba semak bakal pasangan saudara itu suka kucing ataupun tidak.


Kajian yang dilakukan di Britain mendapati orang-orang tua yang membela kucing mempunyai kandungan gula dalam darah yang lebih rendah, tekanan darah lebih rendah, stress lebih rendah, dan kemurungan lebih rendah, daripada orang-orang tua yang tidak mempunyai binatang kesayangan.


AKADEMI PENERBITAN PTS akan mengadakan bengkel tentang penulisan buku-buku cerita yang berdasarkan pelbagai jenis hobi dan obsesi. Jika saudara berminat, sila daftar dalam kotak chat blog ini. Tarikhnya akan diberitahu kemudian.


Buku cerita-cerita tentang kerenah membela kucing, ada sesiapa yang hendak menulis? Hubungi kami!