Friday, August 25, 2006

Tahniah: DBP Beli Sound System RM20 juta

Auditorium yang baru siap di Dewan Bahasa dan Pustaka dipasang dengan sistem bunyi paling terkini, lebih baik daripada sistem bunyi yang digunakan di Istana Budaya dan di auditorium Petronas.

Di Asia baru ada dua unit sistem itu, satu di Hong Kong, satu di DBP. Tahniah! Tahniah!

Kalau RM20 juta itu digunakan bagi menterjemah dan menerbitkan buku dalam Bahasa Melayu, alangkah tepatnya keputusan itu dengan akta penubuhan DBP itu sendiri. DBP ditubuhkan bagi membangunkan bahasa Melayu.



4 Komen :

At 2:32 PM, Anonymous Anonymous Berkata ...

boleh buat buku macam mana nak guna sound system tu sekali. sudah ada 2 pembelinya.

 
At 4:59 PM, Anonymous Anonymous Berkata ...

Mungkin sound system ini untuk digunakan oleh karyawan-karyawan terkemuka bagi meningkatkan bahasa Melayu nanti.

Jangan lupa beritahu Yasmin Ahmad ... mungkin dia sudah ada idea bagaimana boleh gunakan alat-alat canggih ini untuk dibuat persembahan...jangan lupa jemput Sharifah Amani untuk persembahannya nanti... buat Teater Gunung Tahan ke, atau Teater Gunung Kinabalu!

 
At 6:05 PM, Blogger Unknown Berkata ...

lepas ni DBP boleh buat konsert mingguan.

 
At 10:38 AM, Anonymous Anonymous Berkata ...

Tahniah DBP! DBP sebuah badan ilmu yang mempunyai tiga teras utama dalam melaksanakan misinya iaitu, dalam mengembang dan menyebarkan bahasa, sastera dan penerbitan. Jadi sudah tentu tidak salah jika DBP mempunyai sound system yang tercanggih untuk mengembangkan bakat sastera dan bahasa dalam medium yang berbeza selain buku. Tak gitu Puan Sifu PTS? Jika PTS juga mahukan sound system yang sama tau lebih canggih buat buku dan jual banyak-banyak. Jangan iri hati puan. Lihat juga kelemahan diri sendiri sebelum menuding jari melihat kesilapan orang lain. Hidup PTS, maju DBP!

 

Post a Comment

<< Home