Monday, August 15, 2005

Selepas Dato' Dr. Fadhilah Kamsah, Siapa?

Sdr. Ahmad Fadzli Yusof adalah penulis muda PTS yang paling TOP sekarang, baik dari segi jumlah bukunya yang sudah terbit mahupun daripada segi rekod jualan buku-bukunya.


Bukunya yang bertajuk '55 Petua Orang Berjaya' menjadi top-seller PTS sejak ia dilancarkan ke dalam pasaran. Dalam tempoh tidak sampai 2 tahun ia sudah lima kali diulangcetak.


Sdr. Fadzli mula menulis buku pertamanya pada usia 24 tahun, iaitu sebaik-baik beliau tamat menduduki kertas peperiksaan terakhirnya. Beliau mengikuti bengkel latihan bagi penulis-penulis muda PTS. Dengan bakat sedia ada, ditambah dengan teknik penulisan yang dipelajari dalam bengkel itu, produktiviti penulisan beliau meningkat berlipat ganda.


Kita meramalkan Sdr. Fadzli akan menjadi pakar motivasi pembangunan diri paling top di negara kita dalam tempoh kurang sepuluh tahun dari sekarang. Beliau mempunyai kriteria yang membolehkan dirinya diterima baik oleh masyarakat sebagai pendorong - seorang yang memiliki ketampanan fizikal dan juga ketampanan sosial.


Beliau berasal daripada keluarga alim yang terkenal di Terengganu. Sdr. Fadzli adalah seorang peguam lulusan UIA, sudah menamatkan 'chambering', sudah mendapat ijazah sarjananya, dan kini sedang menyiapkan tesis PhDnya.


Orang Malaysia, tunggu! Selepas Dato' Dr. Fadhilah Kamsah, mentee beliau akan meneruskan perjuangan tokoh itu di atas persada motivasi negara.




1 Komen :

At 10:36 AM, Blogger cenderawasih Berkata ...

Wahhh, Puan Ainon ni angkat anak buah sendirilah. tapi mmg benar apa yg puan katakan itu. saya juga menyenangi dia.

 

Post a Comment

<< Home